Fram och tillbaka.

Det hela började med att jag träffade Martina i Kinna kl. 8, innan det tog jag mig upp för backen från Kinnaström, man tog två steg fram för att sedan kana tillbaka ett steg, frustrerande! Iaf, hon hade skottat lite och skulle in på Hemköp, jag tänkte att jag har tid till att följa med in. Hon köpte lite frukt som hon skulle göra en fruktkorg av och ge bort i julklapp, bra fantasi, jag skulle aldrig komma på något så smart. Sedan gick jag mot buss-stationen. Bussen kom ganska snabbt, det var en äldre dam som körde bussen, alltså 90-bussen. Hamnade sedan i Skene och tog mig bort till Lindäng för att träffa Big Q:s mami. Hade två skivor till henne. Fick stannat där till 8.55 ungefär. Gick till Hemmakväll, tänkte att de kanske öppnar 9.00. Men nej, det gjorde de inte, utan kl. 10.00. Men på fredagar öppnar dom 9.00, så nu vet jag det.

Gick bort till Skene buss-station, väntade in en buss som skulle ta mig till Kinna. Det blev 310-bussen, busschauffören här var en äldre man. Framme i Kinna och värma mig, speciellt fötterna, inne på Netto. Sedan traska vidare till Jysk för att träffa Big Q och ge honom två filmer som jag lånat av honom, på vägen dit började det snöa och snöflingorna gjorde ont att få på sig, antar att det var någon form av hagel-liknande flingor, ett mysterium, ska forska vidare i detta. Prata med Big Q en stund om honom, ungefär. Strunt samma, tog mig tillbaka till Kinna centrum för att precis hinna med 90-bussen mot Skene, ännu en gång. Fast denna gång körde en ung kille, ni vet, den blonda? Hoppar av utanför blomsteraffären och tar mig glidandes till Hemmakväll, hittar inte Beck-filmen som mami ville ha, helt onödigt att åka dit.

Tog mig till Skene buss-station för andra gången denna dag. Gissa vem som körde? Jo, den unga killen, den blonda. Hoppar av vid gymnasiet och går ner till Märkesoutlet, springer in och går mot den vita t-shirten med tryck på som jag ville ha. Mot kassan, hittade Angelica uppflygen på en stege. Fick betalat min älskade t-shirt som kostade 150:-, men nu är den min! Pratade en stund med Angelica för att sedan gå upp mot gymnasiet igen och vänta på bussen. Där träffade jag Sara och vi pratade en stund. Sedan kom 90-bussen, som ja, jag åkte med fjärde gången idag tror jag att det blir och vem körde, jo, den äldre damen från imorse. Sedan framme i Kinna fick jag gå till Lyckeskolans parkering och vänta in mami för att äntligen åka hem!

Så jag har åkt fram och tillbaka idag, men jag använder åtminstone busskortet till max. Btw, det är en hel del snö ute, jag blev förvånad när jag gick ut imorse. 
Min slutsats av dagen: Det visade sig vara lite mer snö än vad jag hade tänkt mig.

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Märta-Pärta

Tack för hjälpen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback