Snö, snart vår?

Nu sitter man här, igen! Jag tror våren är påväg nu, jaja, jag vet, det är snö o så kallt ute att kinderna och näsan blir alldeles röda, men min katt har vårkänslor o fåglarna kvittrar, är inte det tecken? Min springer ut o in genom ytterdörren hela tiden o det har han gjort alla vårar i ca 7-8 år som han har varit hos oss.. Så man får lita på honom. O fåglarna kvittrar väl inte bara för att kvittra mitt i vintern? Njae, det tror jag inte, utan jag tror att det är lite vår som är påväg, det ligger liksom i luften o hänger o vill inte ramla ner riktigt än. Sen så sa mamma att hon hade sett någon slags blomma, det var antingen krokus eller påskliljor eller något sådant, som håller på att växa ut med väggen. Hmm.. Kan det stämma? Måste jag ta reda på, får ta mig ut i kylan snart o frysa näsan och rumpan av mig för att ta reda på det. Man blir ju lite nyfiken, eller så. Det betyder ju att våren är på väg med små o korta kliv.  Vilket gör livet helt underbart!

Cissi fyllde år i helgen, o för mig så är det ockå ett vårtecken! Då vet jag liksom att, ja, snart så är det vår o värmen börjar komma. Plagg efter plagg åker av tills man bara har shorts o linne o flipflop på sig för att det är varmt. O va jag längtar dit! Det ska bli så skönt med sommar, känns som om det va en evighet sedan det var sommar, så nu är det på tiden att värmen, solen o gröskan pallrar sig hit. iaf, tillbaka till att Cissi fyllde år. Jag har så lätt för att komma in på sidovägar! nu gjorde jag det igen! Jag får skärpa mig! Iaf, jag, Martina, Marion, Glenn, Anna-Sara och Angelica kom hem till Cissi efter klockan 6 för att fira den lilla 20-åringen. Det tog ca 40-45 minuter, då skulle 20 åringen åka upp till Skara för att hälsa på hemma hos Felix. Aja, men de 40-45 minuterna som man fick träffa henne var trevliga iaf, vi satt o tjötade om allt och inget, precis som det ska va, o så fick hon sina presenter av oss. Hon fick säsong 3 av Desperate Housewives, Paris Hiltons parfym Heirless (tror den heter så..) och ett skrivblock o penna. Så nu kan både lukta gott. titta på desperate housewives och skriva av sig lite grann. :) Hon blev iaf jätteglad :D

Cissi

Sedan så va det ju alla hjärtans dag också, den firades knappt, fick iaf va med Glenn då o träffa de underbara människorna i mitt liv! :) Fick också ett samtal från en liten berusad Angelica som ville att vi skulle komma till Lounge, vi gick dit men inte in.. Glenn glömde sitt leg. jag trodde att Angelica hade fått i sig mest, men så var tydligen inte, utan det var Mathias som hade fått i sig en del.. Ja, i slutändan fick han åka hem istället för till Lounge, så ni förstår nog hur han mådde.. Stackarn!

Söndagen blev en lugn o härlig söndag, spenderad hemma hos Glenn. Vi hittade en skolkatalog hemma hos honom sm vi tittade i, kom fram till att vi kände igen eller kände väldigt många i den. Sedan så myste vi lite med hans marsvin, han lyckades fånga den minsta av de o hon är så fruktansvärt söt! Sedan va vi ute o gick o vi gick nog en halv kilometer iaf! Förlåt, jag menar en halv mil. Då kände jag mig duktig. Vi gick hem till Robin o han erbjöd oss skjuss tillbaka till Örby, som tur va, jag hade inte orkat gå, helt slut i benen! Där blev det sen en tur in på Örbys pizzeria o köpte en pizza som vi delade på. En Solbon Special utan skinka. MUMS!!
Glenn

I måndags hände inte mkt, vi gick upp tidigt, för Glenn skulle till ams o så där träffade vi Martina som skulle skriva in sig. hon o jag gick sedan mot träffpunkten, utanför vid busshållsplatsen hittade vi en Anna-Sara som oxå följde med o fika. Glenn kom sedan när han var färdig, o vi satt nog där o tjötade i ngn timma eller två. Sedan gick vi hem. Anna-Sara följde med hem till Glenn oxå o gick hem efter ngn timme, sedan så åkte jag oxå hem, runt 4. Kom hem o åt, in i duschen, titta lite tv o i säng för att sova. Kolalde på två avsnitt av Angel, säsong 1. Den är bra!!

Det va lite som hade hänt, ha det bra!! :)

Pusspuss
//Camilla

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Märta-Pärta

Nu har du väl skrivit lite fel!? Ni gick väl lite mer än en halv kilometer?



Det var mysigt o träffa er i lördags och igår :D

Postat av: Madde

Vilken fin bild på min little bror :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback