Ett övertag.

Lutar mig tillbaka och ger mig själv ett leende, en klapp på axeln. "Bra jobbat!", det är de enda orden just nu. Planera det, gör det och njut av det. Just så är det. I denna minut. Nu. En känsla som kommer att vara, inte för alltid, absolut inte. Men ett tag. Framöver. En känsla av övertag, i detta nu. Att veta, att du egentligen är feg. Jävligt feg. Lutar mig framåt, flinar. Styrka var något du hade, men också förlorade.

Jag ska somna med ett leende på läpparna och vakna med samma leende, trots att klockan är 06.00 på morgonen. Du är feg, visst är det så? Inte stark, som jag trodde. Jag vet det nu. Manipulera, försöka går ju. Det funkar inte. Inte på mig. Ett övertag. Det är det jag har. Jag vet. Du väckte mig, nu vet jag. Tack.

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback