Bloggar och fix.

Vad duktiga alla har varit på att blogga det senaste dygnet, det gillar jag skarpt! Sitter just nu och käkar lite "kinapuffar", det är alltså inga riktiga kinapuffar utan fejk-puffar. Men de går att äta de med. Idag stog moppning, sopning, varuplock och frontning på schemat. Som vanligt, men jag var även med bakom kassan och tittade lite, så nu kan jag tre PLU-koder redan, duktigt va? Till banan, gurka och lösgodis. Helt enkelt det viktigaste. Imorgon är det torsdag och min sista arbetsdag för den här veckan, lite skönt faktiskt. Kanske får jag sitta i kassan imorn förhoppningsvis!

Idag var jag lite lat och orkade inte laga mat, så det fick bli varma mackor, enkelt och gott! Imorgon så ska nog Cissi komma hit och vi ska nog baka, för jag är grymt sugen på kärleksmums! Så nu har jag köpt bakpulver, vaniljsocker, ägg, mjölk, florsocker och mjöl (jag garvar as-mycket åt ordet mjöl, men ja, det är ett litet internt skämt, haha!). Jag har haft två fastighetsskötare här idag med, dom fick fixat handtaget till ugnen, mitt kökfönster och så kom de fram till att listen runt min franska balkong ska fixas med, men inte utav dom utan av något annat företag. Så vi får la se när det händer. Nu blåser det inte in iaf.

Fick upp lite ljuslyktor och sådär igår, så nu börjar det nästan bli hemtrevligt. Nu saknas en bänk i hallen, en byrå i klädkammaren, ett nattduksbord, en soffa (som jag ska köpa av Tims syster), ett soffbord, lite växter och självklart gardiner i köket! Det var iaf lite grann, listan kommer ganska så säkert att växa sig lång. Imorgon funderar jag på att gå till Jysk och inhandla en till dörr-matta, de ska vara ganska billiga där och sen så ska jag hitta en spotlight-glödlampa med. Nä, nu ska jag göra något, men vad vet jag inte, men det märker jag om inte annat.

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camillamon

Jooo :) klart att jag saknar dig med :) men tänkte mest på dem som går kvar på FUV :P å det gör väl inte du lilla fröken?! xD jag ska in till skolan på måndag iaf :D hade vart kul å träffa dig med!! Ja det blir ju bara bättre å bättre ;)

Kramar

Postat av: Cissi

Då går vi till Jysk tillsammans för jag ska ändå lämna Robins busskort. Dessutom hade jag tänkt sova hos dig imorrn. Så nu vet du. KRAM!

Postat av: Angelica

Haha.. Jag fatta internskämtet ;P Tråkigt att jag inte kunde titta in förra veckan, men ska se om jag hinner imorgon.. Har inte planerat klart.. Har massa saker att göra men vet inte när jag ska få in dem i schemat... :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback