Musik som minnen.

Har ni låtar som påminner er om någon speciellt? Det har jag.

Born In The Usa - Bruce Springsteen
, den här låten påminner mig om när jag, Angelica, Robin och Mathias var i Göteborg en sommar för några år sedan. Det var det året som Bruce Springsteen spelade på Ullevi. Vi hade varit på bio på Bergakungen och då spelade de den här låten utanför och då la jag, Angelica och Mathias armarna om varandra och sjöng med till den låten.

Fireflies - Owl City
, får mig att tänka på en förfest som jag var på hemma hos Mathias för bara ca. 2 veckor sedan. Det var jag, Mathias, Robin, Henke, Angelica, Cissi och Adrian. Till en början iaf, sedan kom Isabelle, Tim, Teresia, Anneli och Sara. Det kändes som om den låten var vår låt, på något sätt.

When The Stars Go Blue - Tyler Hilton & Bethany Joy Lenz
, påminner mig om alla de gånger som jag inte har vetat vad jag ska göra men på något sätt så har allt löst sig. För jag har de vänner jag har som ställer upp för mig, som finns där. De som helt enkelt är bäst.

Life After You - Daughtry
, påminner mig om en person. En speciell person. Men inte alltid den ni tror att det är. Tyvärr, men jag kommer inte säga så mycket mer om det.

Leva Livet - Gyllene Tider
, påminner mig om en grillfest som vi hade för ca. 3 veckor sedan och även när vi åkte till Varberg på Valborg. Hur underbart det är, att bara få leva livet. För jag har insett det nu, man lever bara en gång.

Det finns hur många låtar som helst, men här är några som betyder en hel del för mig. Det kommer att bli så många fler, det vet jag.

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Cissi

Haha, så jävla lustigt! Jag satt nyss och lyssnade på Shakira feat Wyclef Jean - Hips don't lie och den påminner mig så grymt mycket om sommaren mellan första och andra ring. Har även ett så jäkla härligt minne samma låt, hade en fotolektion, stod i labbet och då satte Malin på den låten. Det var bara så härligt, att stå där i mörkret och sniffa i sig de där lukterna, sommarlovet var om bara några veckor och jag kände mig så lätt i hela kroppen. Aa, det var najs =)

Postat av: Cissi

Helvets jävla skit! Nu hade jag skrivit en rätt lång kommentar o så försvann den jävlen, crap. Har ett görbra minne till Hips don't lie med Shakira. Vill inte skriva allt igen ifall det försvinner en gång till, då blir jag förbannad.

Postat av: Cissi

Men hallå! Nu var den ju där ändå... Nu blir jag ju arg ändå, på allt som har med internet att göra.

Postat av: Nicole

Typ alla låtar med An2n, Affe & Söder påminner om dig och Cissi för mig♥

Postat av: Angelica

Vad vore livet om inte musik fanns? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback