Ironiskt talat.

Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Allt är ironiskt. Kom tillbaka från Turkiet i lördags kväll efter två sjukt bra veckor i värme. Inser att Sverige är svinkallt och regnigt under hösten. Surprise? Kanske inte. Låg sjuk nere i Turkiet under 2-3 dagar, boardar planet i 33 graders värme, säger hej då värmen och sätter mig på min plats. Full AC på planet, härligt. Verkligen. Flyger i 4 timmar och kliver av planet och blir bemött av en sjuk kyla, 13 grader! Men tänker "En liten temperatur växling kan ju inte skada så värst mycket." Nä, tjena. Vaknar upp idag, måndag, halsen river och är svullen och jag hostar. Ringer chefen och kollar om det är möjligt om jag kan börja runt 14-tiden istället för kl. 10. Nja, helst ska vi inte sitta kassan med svullen hals. Så då fick jag vackert vara hemma istället, ligga i min säng, käka glass och halstabletter för att lindra svullnaden i halsen och undra hur kass min lön kommer bli. Ja, livet har verkligen sina goda stunder. Ironiskt talat.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback