Student.

Den 12:e juni är det exakt 4 år sedan jag tog studenten, den bästa dagen i mitt 23-åriga liv. När jag såg alla bilder från dagens student på facebook så kände jag en varm och fruktansvärt lycklig känsla inom mig. Tänk att jag själv har varit med om det. Att få känna den glädjen och lyckan. Att under en enda dag få känna att man faktiskt är bäst, att jag har klarat av något i mitt liv. Jag vill, som så många andra säkert också vill, få uppleva den här dagen igen. Att bara kunna få skrika ut sin lycka men samtidigt känna det där lilla stinget i hjärtat av saknad. Jag gjorde det bästa av min student, vilket jag också hoppas att så många andra också gör idag och flera år framöver. Nästa år är det min systers tur att ta studenten och jag vet redan nu, ett år innan det inträffar att jag inte kommer kunna hålla tillbaka tårarna när hon får springa ut och känna samma glädje som jag fick göra. Jag saknar Mp3 än idag lite grann. Vi var en fruktansvärt annorlunda klass, det går inte att säga annat. Vi hade ingenting gemensamt, var aldrig överens men det kanske också var det som gjorde vår studentdag så speciell. För under den dagen hade vi en sammanhållning som ingen kunde tvivla på.

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback