Film kryddat med bok.

Har precis suttit och tittat på filmen Änglar och Demoner som Tom Hanks har huvudrollen i. Den är också uppföljaren till filmen Da Vinci-koden. En väldigt bra film måste jag verkligen säga att det var. Trodde inte att den skulle vara särskilt bra faktiskt men jag blev förvånad! Dock tyckte jag inte att Da Vinci-koden var särskilt bra när jag såg den, jag tyckte att den var väldigt seg. Änglar och Demoner var seg i början, men vilken film är inte det, men sedan var den väldigt bra, man drogs med i filmen. Den är sevärd!

Jag känner verkligen för att börja läsa igen, någon riktigt, riktigt bra bok. Det som lockar mest att läsa är fantasy och där har jag min favoritserie som är Deverry-serien. Mycket bra serie, dock hoppar den fram och tillbaka i tiden eftersom att man får följa flera personers själar i deras olika liv. I boken finns allt som en fantasybok ska ha: Alver, dvärgar, drakar, riddare, kungafamiljer, lite kärlek och självklart magi!
Första boken i den här serien heter Silverdolken och jag var till en början lite tveksam när jag skulle börja läsa den här serien, men jag fasttnade. Vad jag vet finns det 12 böcker ur denna serie som är översatta till svenska, men det finns 2 böcker till, men vad jag vet så är de inte översatta ännu. Men jag hoppas att de kommer att bli översatta.
Letar just nu för fullt efter en ny serie som man kan läsa, men det går inte så bra. Har ni något bra tips på någon bra fantasy-serie?

Puss&Kram

Permalink Camilla tipsar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Daniel

Läste precis om en svensk författare vid namn Henrik Larsson som gjort internationell framgång med fantasyböcker med influenser från svensk historia. Krigarhjärta och Isöhäxan. Har dock inte läst något av han själv men men!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback