Tårar, ilska och trivsel.

Med tårar på kinden så inser jag det faktum att jag börjar bli gammal. Så gammal att jag måste börja göra avtal hos både tandläkare och hyresgästförening. Vart tog det där bekymmerslösa och fria livet vägen, det som man hade för bara ett år sedan?
Att bli gammal är inte kul, det visste jag. Men att jag skulle bli det så fort, det kom som en chock för mig. Dagen bestod av tårtbakning tillsammans med den andra gamlingen, Cissi. Imorgon kommer vi att ha en sörje-ceremoni här med de allra närmaste. En dag där vi pratar minnen och bara är dom vi faktiskt är, inga krav eller pinsamma tystnader. De gamla, det trygga, vi.

Vissa människor går mig på nerverna. Hur respektlös får man vara egentligen? Hur långt får man egentligen gå? Hur lågt får man sjunka? Varför gör man så?
(Antagligen vet ni inte vad jag menar, och jag ber om ursäkt för detta. Men jag är arg och förbannad. Dock tänker jag inte berätta här vad det handlar om, för tyvärr vill jag inte skriva detta i min blogg. Men jag har aggresioner i kroppen som jag måste ha ur mig. På ett eller annat sätt.)

Denna vecka har jag mest fått sitta i kassan och jag är lite deprimerad för att nästa vecka är min sista praktik-vecka på Netto. Jag vill inte sluta, jag trivs så bra. Jag kan inte fatta att jag redan har varit där i 6 veckor. I 6 hela veckor! Men jag har förtur om de behöver sommarjobb och jag hoppas att jag får lite timmar där. Denna vecka har varit en bra veckan, med både bra och dåliga nyheter, jag har träffat Madde, Elin, Robin och Cissi, haft mest kassa-arbete. Har även sett 3 stycken gamla klasskompisar från Mp3: Johan K, Peetso och Bea. En händelserik vecka som inte är slut än på några dagar, för nu har jag 3 dagars ledighet och jag ska bara njuta.

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Cissi

Höhö, sörjecermoni. Den var bra du Camilla! Åh, vet jag vad du är förbannad på, eller vem? Ett blondnedslag frön Skövde?

Vi syns imorrn <3

Postat av: Pixi

Ja, visst är det trist att bli vuxen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback