The key to my home.

I have the key! Ja, alltså, jag hade den redan igår iofs men jag var exalterad och även lite arg på en människa så jag visste inte vad jag skulle skriva. Jag och pappa åkte in till Kinna igår, vi var där vid 9.20 och hämtade nycklarna till lägenheten, nycklarna till mitt tvättstugebokningsgrej (hoppas ni fattar vad jag menar med det) och sedan så fick jag en massa andra grejer. Bl.a. en lågenergilampa, skruvmejslar, en sån där myntliknande grej som man har till kundvagnar, en almenacka, en tygpåse och en massa papper och broschyrer. Jag har tydligen en massa rabatt på olika ställen i Kinna, bara för jag har Marks Bostad som hyresvärd. Nice!

Sedan åkte jag och pappa till lägenheten för att pappa ville se hur den såg ut. Vi såg att målaren hade kommit igång en hel del, rivit tapeter och haft sig. Så det låg en massa bitar på golvet. Jag hoppas att de dammsugar efter sig.. Sedan så skulle vi testa så att nyckeln passa till vindsförrådet och tvättstugan, men det gjorde den inte. Så det blev till att åka tillbaka till MBAB och få tag i en fastighetsskötare. Och det fick vi till slut. Han hette Per och bytte lås på 10 minuter. Så nu har jag nya fungerade nycklar till allt, det känns bra. Dom ska tydligen slänga upp en ny tapet i köket också och en ny del till spisen är beställd. Sedan så ska hela hallen renoveras och allt det ska göras innan fredag.. Vi får la se om dom hinner.

Mitt första flyttlass går iaf på fredag mot Kinna. Säng, databord, bokhylla och tv-bänk ska dit. De stora grejerna med andra ord. Sen åker säkert några lådor med också. Sen hem igen och så får jag sova på soffan den natten och förhoppningsvis går sista lasset på lördag mot Kinna. Jag lägntar!

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Syrran

Jupp, min bokhylla är tömd och snart kommer den stå i kinna ;) Sköt nu om min 10 år gamla bokhylla Camilla! ;) det är ju my precious :D

Postat av: Daniel

Nice. Alltid skönt att flytta!

Postat av: Märta-Pärta

Har du fattat än att du ska flytta? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback