Är alla på dåligt humör?

Under den senaste veckan, så har jag fått 4 utskällningar av kunder. Älskar jag mitt jobb eller? Så här var det, enjoy:

...
Kund nr.1: Blev irriterad av att vår kortterminal helt plötsligt gjorde att hela kassa-systemet stannade. Okej, visst, jag kan förstå att man blir irriterad då. Men! Han behövde inte heller skälla på mig eller antyda att det är mitt fel för att den stannade, right?
...
Kund nr.2: Hade köpt en symaskin av oss för 9 månader sedan och kom tillbaka för att reklamera varan. Visst, klart hon ska få klaga på varan. Dock påstår hon att hon har 3 års garanti på skiten, men så är det inte (har jag läst nu i efterhand). Utan hon har endast 6 månaders garanti. Denna garanti hade gått ut och hon måste egentligen bevisa för mig att det är ett ursprungligt fel på varan (ja, även detta läste jag efteråt, men nu vet jag till nästa gång.) Dock agerade jag som jag helt enkelt har fått lära mig och det var att det enda jag kan erbjuda henne är pengarna tillbaka för vi har inte varan i butik just nu. Hade vi haft det så hade hon ju självklart fått byta varan. Men hon ville inte ha pengarna tillbaka utan hon ville ha symaskinen lagad (vi har inga reparatörer för detta). Efter det började hon vara ganska så otrevlig och säga bl.a. att jag inte bör ha ansvar för butiken överhuvudtaget. Inte bara jag tyckte hon var otrevlig utan det tyckte även andra kunder som stod i kön.
...
Kund nr.3: kom fram till mig och frågade om det ingick batterier i ett par klockor som vi säljer nu. Jag visste inte utan frågade en kollega som också stod vid kassan för tillfället. Hon visste inte heller. Tanten blev helt galen i princip och började skälla på oss för att vi inte hade någon service i butiken. Ja, helt enkelt för att vi inte visste om det fanns batterier i klockan.
...
Kund nr.4: Blev total-förbannad pga att vår pantmaskin hade slutat fungera. Dock visade sig innan den här kunden kom att motorn i pantmaskinen hade slutat fungera. Vilket jag också sa till honom, men han ville väl inte riktigt lyssna på det gissar jag.
...
Är alla på dåligt humör, eller är det bara jag som känner så? Okej, jag vet att vädret är urtråkigt och att folk är trötta, men det ger de ingen rätt att skälla på oss. Vi har precis lika dåliga dagar som de. Det värsta med att jobba i butik är nog att man inte får säga något dumt/elakt tillbaka fast man verkligen vill. Men, förhoppningsvis så kanske kunderna piggnar till lite snart och kommer på bättre humör, annars kommer jag snart säga något som jag inte får.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Cissi

Jag hade iaf kul som fan åt kärringen som gnällde på dig om symaskinen.

Vilken surhagga =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback