Jobbdag 3 av 12.

Ja, det blev som så att jag får jobba 12 dagar i rad. Men det blir pengar. Imorgon kör vi 6:30-13:15. På fredag vet jag inte om det blir öppning eller stängning ännu, det återstår att se. Spännande! Eller ja, kanske inte. Nu har jag slagit ner röven i soffan och hunnit prata med pappa två gånger, snart blir det tre gånger. Bilar, pappas brinnande intresse och något som jag behöver, eller nej, kanske inte direkt behöver eller måste ha men jag med tanke på att det är 4 månader sedan jag tog körkort och jag bara har kört bil två gånger efter det. Och förrutom det så har dessutom den inbyggda datormusen i min laptop (ni förstår förmodligen helt vad jag menar) lagt av. Så nu kommer jag lita blint på min andra datormus. Förmodligen är det efter strömavbrottet som var innan. Ska starta om datorn sen och se om det hjälper. Strömavbrott i hela Kinna! Heja grävnissarna som lyckades stänga av strömmen för hela byn. Och där satt jag i kassan och försökte se glad och trevlig ut medans kunderna blev irriterade. Det tog 15 minuter ungefär tills de kände för att dra igång strömmen igen och då kunde folk inte betala med kort i min kassa och i de två andra kassorna kunde man inte slå in några varor. Jag säger då det. Men det är kul att det händer något annorlunda på jobbet. För det är då det är kul att vandra de där 500 metrarna dit varje gång! Sen så har jag inte ätit något sedan 05:30 imorse, så det är nog dags nu. Det blev ingen lunch för mig, jag stack hem 30 minuter tidigare istället. Så nu blir det mat innan magen börjar göra ont.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback