Välkommen hem!

Tillbaka i Mark, där alla vet vem man är och det du inte vet om dig själv, det vet alla andra. Ett par fina dagar har jag haft, det bara måste sägas. Och vad jag gjort, kan ni läsa i det andra inlägget, så slipper det ta upp en massa plats i det här inlägget. Om en timma och tjugo minuter ska jag iväg och jobba. "Jippi!. Not. Man blev stenhårt tillbaka kastad till verkligheten innan man ens hann komma hem och packa upp väskan i princip. När jag kommer hem ifrån jobbet, som blir ikväll runt 19:30, så ska jag boka tvätt-tid. Det är en sån där syssla som man verkligen helst vill slippa. Det och diska. Det tycker jag är fruktansvärt tråkigt också. Man står där vid diskhon och stirrar in i antingen det gråa köks-skåpet som är ovanför eller stirrar ner i smutsigt vatten med smutsig disk. Man kunde ju tyckt att man iaf kunde få ha ett fönster att få titta ut igenom och titta på människorna som går förbi, men nej! Här är det gråa köks-skåp eller smutsigt vatten. MBAB har ingen fantasi. I brevlådan när jag kom hem så låg det det ett brev ifrån de, "Nu är det dags igen" stod det på. "Jaha, mhm, vad är detta då?". Det komiska i det hela var att det handlade om renoveringen som man kunde få göra nu. Bara "Ehm, nä, men alltså, jag gjorde ju nyss en..". Det som var intressant var slipning av golvet, men jag orkar inte flytta alla möbler en gång till. Dessutom har jag ingenstans att ställa de. Så det blir inget med det. Nu ska jag få i mig lite frukost, ta på mig jobb-kläder och gå till jobbet. Välkommen hem, Camilla, välkommen hem!

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback