Allt är nytt.

Nya händelser, nya minnen. Nya människor, nya vänner. Ett ett nytt år och kanske början på ett nytt liv, vem vet? Jag vet att mitt år kommer att börja med att jag är sjuk, det kan ju egentligen inte båda gott. Men vem vet, förra gången var jag frisk och det resulterade ju i några små katastrofer eller snarare missöden under året. Kanske ska man vara hemma och sjuk under nyår. För det är ju helt klart det bästa sättet att vila upp sig på.

Mitt fokus: att bli frisk. Även om jag inte vill äta och det gör ont att svälja så kommer jag tvinga mig själv. För jag ska bli frisk. Äta frukt, dricka vatten, vila och försöka tänka positivt. Mitt mål är att vara så pass frisk på lördag att jag kan gå till Anna-Sara som fyller år. Och på måndag ska jag må toppen, för då ska jag jobba, gå till tandläkaren och förhoppningsvis hämta min nyckel och kolla på lägenheten, kanske också träffa den där målaren och snickaren som ska grejja i min lägenhet. Jag flyttar snart och jag är på något sätt glad över det, inte ledsen eller sorgsen utan lättat och glad.

Just det, min dröm. Det jag drömde var lite annorlunda, jag drömde om dig, Daniel. Det har jag aldrig gjort innan. Vi satt och kollade på film ihop, men jag kommer inte ihåg vilken film det var men jag tror det var en komedi och helt plötsligt skulle vi tälta, bara sådär. Så vi satte upp ett tält någonstans intill något hus, fråga mig inte var men där skulle vi iaf sätta upp tältet och sova där. När jag vaknade så fattade jag ingenting. En märklig dröm, mycket märklig dröm. Jag trodde faktiskt att jag låg i ett tält när jag vaknade i morse, för det var så kallt inne på mitt rum, men till slut så upptäckte jag att jag låg i min säng. Men det var så verkligt, alltihop. Det är det som är så läskigt med det hela.

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback