Gnistrande jul.

Ja, då är dagen här och den är snart över också. En God Jul på er måste jag ju säga. Snö har vi, god mat har vi ätit och flera liter julmust har vi druckit. Den perfekta julaftonen? Ja, det skulle man kunna säga, det som saknades mest i vårt hus var den där härliga julstämningen och även min mormor, som dog i slutet på juli. Min första jul utan mormor, det låter så hemskt, vilket det också är. Men nu så ska jag inte tänka så, jag har fortfarande min farmor och farfar i livet och att få fira jul med dom idag var något som jag verkligen tyckte om.

Under julgranen låg några julklappar med mitt namn på, bl.a. säsong 6 av Scrubs, glas, påslakan, presentkort på Lindex och lite annat smått. Det bästa var väl nästan att få grytan, vilken jag också behöver. Så nu är jag en stolt ägare till en gryta! En mysig tröja från Team Sportia låg också under granen, nice!

Har precis fått i mig lite att äta, man blir lätt hungrig när man firar jul, har ni tänkt på det? Så en liten smörgås innan sängen kallar på mig. Det enda som faktiskt saknas just nu, är någon att krypa ner till i sängen men det får man leva utan ett litet tag till. När ska man ens hinna med att träffa någon? Jobb ska sökas, kurser man ska söka till, att flytta och ett hundratals saker till, iaf vad det känns som. Jag orkar inte leta, varför ska man? När man endå alltid verkar bli bränd efteråt, då tappar man suget. Men nu ska jag inte snacka en massa skit och så, för det är ju endå julafton. Jag ska nog gå och lägga mig, själv, men det verkar vara det enda vettiga jag kan göra just nu. Dessutom så är jag faktiskt lite trött..

Men ha en underbar fortsatt jul!

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback