Intelligenta samtal?

BAIK-stugan som gällde idag. Och bra som vi är, eller rättare sagt Elin och Camilla L, hittade vi dit. Dock kom vi 25 minuter för sent, fast att vi hade bil. Men har man aldrig varit där innan så är det inte så lätt att hitta, fast vi hade karta som tur var, annars hade vi nog varit där väldigt mycket senare. Det handlade iaf om personlig marknadsföring. Lite lärde man sig säkert, men det kändes som om man hade hört det mesta innan. 

Vi slutade runt 15.30 och så gick vi (jag, Camilla L och Elin) och satte oss i Camilla L:s bil, då ringer pappa och undrar vilken buss jag hinner med hem. Precis när jag lägger på så kommer Wille springades och ropar:
"Woohoo! Roadtrip! Oj, pratade du i telefon?"
"Det är lugnt, jag hann lägga på."
"Okej, va bra! Annars kanske han hade trott att jag värsta galningen?!"
Jadu, Wille. Pappa har inte nämnt ngt än iaf, så han hörde nog inte. Men om han gjorde det och frågar, så ska jag berätta vad han sa.

När vi har åkt en liten bit så säger Wille:
"Man behöver inte någon speciell utbildning för att bli politiker egentligen."
Jag: "Nä, för att bli politiker behöver du bara kunna lova saker som du inte kan hålla."
Krùger: "Men då måste ju folk som har varit otrogna bli bra politiker, dom håller ju inte vad dom lovar."
Ja, våra samtal är, vad ska man säga? Mycket intelligenta är nog fel ord. Men ja, det finns säkert ett passande ord för det. Någonting.

Dagens sjukt sköna låt är: Nickelback - If Everybody Cared.
Grattis till Wille som idag, när han vaknade, fick ett jobb!

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback