Tackar och packar.

Tack för tipset Daniel! Ska kolla upp de böckerna, för de verkade intressanta, speciellt eftersom att det var en svensk författare, då blir man nästan extra nyfiken. Äntligen så kanske man får något kul att läsa. Man får ju iaf ge böckerna en chans, eller hur?

Idag har jag packat så att dammet yrde runt omkring i huset så att både jag och katten nös. Tror till och med att mamma nös. Det blev iaf hela 4 påsar med kläder och en resväska. Jisses, trodde aldrig att jag hade så mycket kläder. Fast jag har inte packat ner allt än, lite kläder måste jag ju faktiskt ha på mig också fram tills dess att jag ska flytta. Fick rensat bort en del kläder som jag inte ville ha längre, det kändes bra. Och lådorna till skrivbordet är också tomma nu, så idag fick jag stängt två kartonger till med grejer. Här går det undan förstår ni! Packningen tog nog ca. 2 timmar. 
Långt innan jag ens påbörjade att packa så var vi i Kinna och Skene, så mami körde upp mg ur sängen vid 8.00 imorse. Köpte ingenting förrutom en julklapp till pappa. Det fick bli en Helnöt från Marabou. Enkelt men ganska tråkig julklapp, men jag har ingen fantasi tyvärr, men han kommer att få en t-shirt också. Syster fick köpt sig ett par skidglasögon tills hon ska åka upp till Branäs och åka skidor. Och mami fick handlat lite och fick också köpt sig en fleece-tröja. Jag hittade faktiskt en jättefin t-shirt på Märkesoutlet, en vit t-shirt med ett märke på (är jättedålig på att förklara hur saker och ting ser ut, men om jag köper den så kan jag visa på bild istället), men jag får hålla i pengarna ett litet tag till.

Fick ringt till Marks Bostad och även till han som har min lägenhet nu. Han hoppas att han kan lämna in nycklarna på måndag i nästa vecka, så att jag förhoppningsvis kan hämta nycklarna på tisdag eller onsdag. Han hade bara städningen kvar. Skulle iaf ringa honom igen på söndag, för då visste han.

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nicole

Här går det undan. Flytten närmar sig med stormsteg! Kul att vi båda fick ny lägenhet ifrån den 1 januari ;)

Kram på dig, gumman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback