Året blir vad man gör det till.

I övermorgon är det julafton, då är jag hemma i Älekulla igen. Om 9 dagar är det nyårsafton och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra då. Men mitt största problem är nog att jag inte vet vad jag ska göra på juldagen. Borås, Hotellet, Göteborg eller ingenting för att jag inte kan bestämma mig? Förhoppningsvis så löser det sig. Annars har mitt 2010 varit ett sjukt bra år. Trots att den började med en rejäl förkylning så blev den riktigt bra. Massor har hänt och året är inte slut än. Men jag tror mycket beror på ett sms jag fick på nyårsafton förra året: "Året blir vad man gör det till." Och så sant, det blir det. Visst, det har trillat ett par tårar, jag har klagat och gnällt och jag har även blivit sårad och känt saknad. Men utöver det, så har året varit kul. Jag har gjort en hel del dumma grejer men det är inget jag ångrar eller har dåligt samvete över. Jag gör dumma grejer, men jag har kul när jag väl gör det. Detta året gav mig framför allt en lägenhet i Kinna med schyssta grannar, ett jobb på Netto som 1:assistent, en resa till Turkiet med några av de bästa vännerna man kan ha och en hel del fester i alla dess slag. Jag kan nog till och med säga som så att 2010 har varit det bästa året i mitt liv. Trots saknaden av flera människor som har betytt mycket för mig. Så 2011, here we come och det kommer bli precis lika nice som iår!

...
Kom ihåg: Året blir vad man gör det till.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback