Sopa, moppa och fixa.

Mjo, sopat, moppat och fixat är vad jag har gjort idag typ. Först fick jag sopa hela Netto-butiken, okej, inte så jobbigt faktiskt och sedan skulle jag köra den där "roliga" städ/moppmaskinen, dock gick den självklart sönder när jag skulle köra den. Den sprutande inte ut rent vatten utan smutsigt vatten. Smart, eller hur? Inte särskilt. Så det blev till att moppa hela butiken med en vanlig mopp och hink. Det tog ju evigheter och det var väldigt smutsigt, men det är ju så det blir nu när det är vinter iofs. Sedan fick jag fronta och plocka bort en massa lådor i  hela butiken också. Inte så jätteroligt. Men man vänjer sig.

Till slut fick jag iaf plocka upp varor, dock i kylan så man frös fingrarna av sig. Men när jag väl var färdig med det så fick jag ner och pressat alla kartonger och gå på en efterlängtad lunch. Som bestog av mackor, clementin och oboy. Nice va? Haha. Tillbaka i butiken igen så blev till att sopa och moppa lite till, i pantrummet.. Fronta lite till, fylla på i kylen, vika 4 jättelådor där panten hamnar i och till slut flytta över potatis från en låda till en annan.

Sen när man väl kom hem orkade man inte göra så mycket och jag hade faktiskt tänkt och städa, men på något sätt så kände jag inte för det. Så jag har mest tagit det lugnt. Dagens middag blev sallad och kyckling. Mums! Nu ska jag nog byta om till pyjamas och lägga mig i sängen för att titta på tv lite. Fast jag är skit-trött, men jag ska la hålla mig vaken ett tag till. Imorgon blir det upp 5.45 igen och tillbaka till Netto. Jag satsar på att jag får städa, vad tror ni?
Btw, fyfan, vad jag vill ha fredag och powerbusmys, då hade jag riktigt kul!

Puss&Kram

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angelica

Tråkigt att moppa... jag moppade hela vår butik idag. :S Tog tio år och sen är det ju kakel så det blir snorhalt också... Längtar också tillbaka till i fredags, hade jättekul! :D Kanske tittar in en stund imorgon om du e hemma... Ska jobba till obestämd tid. :P

Postat av: Daniel

Arbete är en bitch, men lön är väl alltid givande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback