Nu är det jul här i vårt hus.

"Det är kul att åka moppe 80 knyck i timmen, det är kul att åka skitfort utan hjälm..." (Heman Hunters). På önskan eller snarare begäran från Angelica, så vill hon att jag ska skriva ett blogginlägg minst en gång i veckan. Så jag gör henne lycklig genom att skriva ett par rader idag också! Så snabbt uträknat blir det två inlägg denna veckan. Det har varit lite utav tomtens verkstad här idag. Slagit in sju julklappar. Men jag är ännu inte färdig, har lilla pappsen kvar. Men det känns som om jag är på god väg till att slippa stressa de sista dagarna innan julafton står utanför dörren och knackar på. Julklappsjakt blev det en liten stund idag tillsammans med Angelica trots sjukdomen som gjorde sig påmind. Julklappsjakten gick däremot åt skogen för min del, jag köpte en tröja och ett par pyjamas-shorts på Lindex. Till mig själv. Angelica hade lite bättre tur, men satsade stort på julklappar till sig själv hon också. Som alltid är jag sen med julpyntet. Har iaf fått upp en liten gran med lite pynt i. Imorgon åker gardiner och ljus-stakar upp, funderar på att allvarligt på att strunta i tomtarna iår... Snön har nästan försvunnit nu igen. Men den fick åtminstone ligga på marken i en dag. Inte illa. Nu får vi se när nästa snöfall kommer. Har precis ätit min lilla chokladbit från min chokladkalender. Trots min ålder på 22 år så har jag en chokladkalender. En tradition är en tradition!

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angelica

Bra jobbat :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback