Ett nytt år.

Ett nytt år. Ännu ett nyår fick jag stå ut med en rinnande näsa. Men jag klagar inte, jag hade trevligt ändå. Och trots min rinnande näsa tog jag mig ut på 12-slaget för att titta på alla fyrverkerier. Det är billigt att bo i Kinna på nyår, du behöver inte köpa egna raketer, för det gör alla andra. Inför varje nyår får jag ångest. Jag vet inte varför. Men jag får det. Kanske är det för att jag är rädd för vad framtiden kommer föra med sig eller så vill jag inte lämna det som har varit. Men varje år får jag ångest. I år var det dock inte lika jobbigt, tack och lov, för att jag inte kände mig tvingad till någonting. Kanske för att jag vet att detta året kommer föra med sig massa bra saker, kanske är jag för en gångs skull inte rädd. Men den som lever får se. Min näsa rinner inte lika mycket nu iaf. Men jag kurerar mig så gott jag kan till One Tree Hill. Vill ni veta vad kommande vecka har att erbjuda mig?

...
Måndag: Jobb, 5-13:15. Tvättid, 12-17.
Tisdag: Jobb, 14-19:15.
Onsdag: Ledig!
Torsdag: Jobb, 9-18:15. (100% OB FTW!)
Fredag: Jobb, 6-14.
Lördag: Jobb, 8-15:15.
Söndag: Ledig!
...
Och vi får inte glömma att en viss liten dam fyller hela 22 år idag, tänk vad tiden flyger iväg. Ja, jag säger då det. Grattis på födelsedagen, Anna-Sara!

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback