En gång i månaden, 12 månader om året.

Det där mens, det är rätt jobbigt. Jag har haft det i flera år och man är ju van vid att den anländer en gång i månaden, 12 månader om året. Men, jag har såna konstiga biverkningar av det, jag vet inte om jag är hungrig eller mätt, trött eller pigg och jag känner mig så fruktansvärt tjock! Nu ska jag inte säga att jag är varken smal eller tjock, jag hör nog till de som är normalbyggda, I think. Nu kurrar visserligen magen så då bör jag ju vara hungrig iaf, men det som är konstigt är att jag inte känner mig hungrig utan som om jag kanske precis har fått i mig något att äta och kan stå mig på det ett par timmar, minst! Mens är nog världens sämsta uppfinning. Det och spindlar. Och sedan när man började använda p-piller så var det ju ganska häftigt också att du kunde skjuta på mensen och att du kunde tidigarelägga den. Men det bästa med allt är nog att mens-perioden blir kortare och att värken inte existerar på samma sätt. Ont har jag men inte på samma sätt och har jag ont, då blir jag också en stor, jävla bitch. Så jag ber om ursäkt till de som har fått uppleva det. Inte många, tack och lov, umgås med mig när jag har det. Sen så är ju det lilla faktum att man inte blir gravid en rätt så bra anledning till att äta det också. Men åter till ämnet, så mens sätter jag på "Sämst-listan". Det är inte så kul att under ett par dagar känna sig som någon som inte kan vara med att göra någonting, inte kunna bada och det är jobbigt att inte vara hemma. För det känns ju ändå bäst. Jobba går bra, men då vill jag helst sitta ner på röven i kassan och inte flytta på mig. Förrutom när jag har rast då, såklart! Helst hade jag nog velat sitta på toan i de 4-5 dagarna som jag har mens och inte flytta på mig. Eller att mensen bara hade varit en dag, det hade inte varit fel det heller. Nu ska jag äta, för enligt magens kurrande så är jag tydligen hungrig.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback