Gammal artikel.

Haha, tittade igenom alla mina gamla papper och grejer från tiden på gymnasiet och hittade denna artikel som jag och Cissi skrev när vi skulle hitta på en artikel:

...
Lidl satsar stenhårt på Torestorp
.
lidl
Såhär ser nya Lidl ut i Torestorp.
.
Det har planerats länge och nu är det äntligen färdigt! Lidl har äntligen byggts klart. Byborna i Torestorp är nöjda med den nya mataffären. Byggandet började i januari och beräknades vara klart i december. Men blev klart nu i september.
Invigningen ägde rum nu i helgen med godisregn för de allra minsta och rabattregn för de lite äldre. Chefen för Lidl är mycket nöjd.
-Det här är ett lyft för Torestorp och byborna kommer varje dag. Det är mycket jobb nu i början när man inte riktigt kommit igång. Men vi kommer nog bli stora, säger chefen för Lidl stolt.
Lidl har väldigt många besökare och vi frågade några vad de tyckte om den nya sensationen.
-Det är väldigt stort, större än de andra jag varit i, säger en mycket nöjd Gunbritt, som har bott här sedan barnsben.
En annan är mer kristisk mot affären.
-Det här förstör vår vackra natur i Torestorp, det har förstört mitt fina svampställe!, säger Sylvester.
Lidl har funnits sedan 30-talet när firman Lidl & Schwarz Livsmedelssortimentgrossist grundades i södra Tyskland. Men nu finns det i hela norden. Det är populärt bland både äldre och unga.
-Välkomna!, säger chefen med ett leende.
...
Haha, kan ju inte säga annat att om jag minns rätt så hade vi ganska kul när vi skrev denna.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback