En total heldag!

Sedär, jobb-dag 7 av 7 avklarat! Känns kanonbra och jag är pigg för en gångs skull. Jag räknade ut att de senaste 23 dagarna så har jag jobbat 20 dagar. Känns... Rätt så bra! Det blir nice pengar åtminstone. Denna dag har spenderats på jobbet från 06:15. Och efter en enorm försäljning vid 14-tiden strosade ut ur butiken, nöjd och belåten över att få slippa jobba ett par dagar fram över. In på A-lagarnas paradis och köpte mig en flaska vin och lite Smirnoff Ice, sedan traska hemåt i rask takt för att byta kläder och för att sedan traska till Angelica som satt på biblioteket och pluggade. Där hamnade jag med näsan i matteboken och satsade på repitioner av kapitel 1 och 2. Alla dessa formler sätter sig till slut, men lite rörigt är det fortfarande. Fick klämt i mig en apelsin också, mums! Jag och Angelica konstanterade det lilla faktum att vi kanske borde äta något mer... Så vi traskade till Hemköp och köpte vitlökbaguetter, sallad och glass. Väl hemma hos mig gjorde vi iordning baguetterna, jag rörde ihop en saftigt god sallad och sedan till baguetterna blev det även lite tzatziki. Mätta och belåtna placerade vi våra rumpor i soffan och kurade ihop oss under den röda favorit-filten. Tittade på härliga bilder ifrån Turkiet och drömde oss bort till solen och konstaderade det lilla faktum att: "Jo, sol vill vi ha! Let's go!". Ungefär. Sedan lyckades vi på något mirakulöst sätt få i oss en liter glass också... Vilket jag nu i efterhand inte är förvånad över för den människan älskar ju glass. Det slutade med att hon åt 600g och jag 400g. Jag orkade inte. Jag blev för mätt verkligen. En snabb visit hos Robin, som numera är min granne, där även Sara och Johanna var och hälsade på. Sedan en snabbis till Tim och dumpa av pengar som jag var skyldig honom. Men nu är klockan faktiskt 23:17 och jag tänker falla i sömn i min underbara säng.

Permalink Vardagsskrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback