Bra filmer?

Vart har alla bra filmer tagit vägen egentligen? Igår såg jag The Ugly Truth och idag ZombielandThe Ugly Truth var väldigt förutsägbar, vilket inte alls är kul. Man vet precis vad som kommer hända redan efter 10 minuter in i filmen. Inte kul. Och Zombieland var helt enkelt kass, bättre zombie-filmer har jag sett, jag menar ska vi snacka riktig zombiefilm, så ska vi snacka Resident Evil eller en bra skräckkomedi med zombies då snackar vi Shaun of the Dead. Men man kan egentligen inte ha hur höga förväntningar när det gäller skräckkomedier. De flesta är väldigt kassa, men Shaun of the Dead är verkligen ett undantag. Den är ju åtminstone rolig.

Kommer ni ihåg när man såg den ena bra filmen efter den andra? När ens förväntningar på filmen var höga och man fick verkligen valuta för pengarna när man gick på bio eller köpte filmen. Ni vet dom där riktigt roliga komedierna eller de läskiga skräckisarna? Som när man såg American Pie för första gången. Jag skratta så jag grät. Nu är sjunde filmen av American Pie-serien ute nu och shit, jag kan inte säga mer än att jag var besviken. De blir sämre och sämre för varje film. Men så är det ju med Saw-filmerna med, dom har också tappat en hel del, nu har jag inte sett de senaste, men efter vad jag har hört så ska jag vara glad för det.

Nu funderar jag på om jag ska sätta mig och titta på The Proposal, man måste ju ge alla filmer en chans självklart, men jag undrar fortfarande vart de där bra filmerna har tagit vägen?

Puss&Kram

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback