Killar, en evig fråga.

Jag förstår mig inte på vissa människor, speciellt killar. Och nu menar jag självklart inte någon speciell kille eller någon specifik typ av killar. Utan killar i största allmänhet. Så, om någon vänlig, smart själ som läser min blogg kan förklara för mig, så skulle jag bli väldigt tacksam.
Jo, det är såhär, så fort man är allmänt trevlig mot en kille, ni vet förhoppningsvis hur jag menar, så blir de väldigt för intresserade och det kan vara väldigt jobbigt eller rent ut sagt otrevligt om man har otur. Speciellt om man själv inte är intresserad på det sättet. Jag har varit med om en kille, som faktiskt var riktigt jobbig, till slut så fick jag ju hjälp av en kompis, man kan säga att vi lurade den här killen. Så han slutade att ringa och smsa. Jag är glad att den här killen aldrig fick min msn. Varför är det så att en kille blir över-trevlig och väldigt påhängsen så fort man är allmänt trevlig? Kan någon kille förklara detta för mig? Är det så att killar tänker "Oj, henne kan jag nog få i säng!" eller något annat, så fort man pratar med dem?
Även när du dissar de totalt och verkligen visar att "Jag vill inte, låt mig vara!". Så låter de en inte vara. En Stalker-light, ungefär.

Jag förstår mig inte på killar, kanske kommer jag aldrig att göra det heller, men jag vill väldigt gärna försöka. Kanske finns det ingen förklaring heller. Och jag vet att alla killar är inte såhär. Men många är det och det är synd, för när killar är så här, då blir man heller inte intresserad. Dem är säkert jättefina killar, men inte när dem gör som dem gör. Sen så kanske det är så att tjejer ska inte förstå sig på killar. Lika lite som killar förstår tjejer. Men tänk var bra det hade varit, om vi faktiskt förstod varandra. Men allt hade kanske varit för enkelt också om det var så. En tanke, helt enkelt. Har du ett svar?

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

svar: din röst är godkänd :)

Postat av: Camillamon

Oj.. Jadu :P jag har inget svar faktiskt.. Dem är ett evigt mysterium som aldrig tycks förvåna eller chocka en :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback