Det som gör mig arg.

Det som gör mig riktigt arg är vargslakten. Igår hade man dödat 25/27 så kallade tillåtna vargar. Kanske har man också dödat många fler än vad som var "tillåtet". I Sverige har vi endast 210 vargar kvar, nej, jag menar 185 stycken kvar, efter slakten igår och den 2 januari. Senast jag kollade så var vargen fridlyst och jag vet att dom tar ner på stammen för att det inte ska bli inavel, men då hoppas jag också att dom kommar att ta in lika många nya vargar i Sverige som har skjutits, för annars kommer de att försvinna. 

Jag har alltid gillat vargen, sedan jag var väldigt liten. Jag har aldrig sett den som ett ondskefullt djur, aldrig. Det är ett djur, som precis vilket annat djur som helst. Och man dödar inte djur, det är något jag har fått lära mig. När jag fick höra om den här vargslakten, så blev jag väldigt arg, ledsen och besviken. För jag trodde att männskor kunde tänka och att människor hade ett samvete. Men jag hade tydligen fel.

Det är sånt här som gör mig arg.

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback