En sommar att minnas.

Sommar, sol och värme. Det är i slutet på juni och vindarna blåser varmt. Kubb-pinnarna flyger fram och tillbaka och slår ner en kubb och vi jublar. Fler slås ner och tillslut känner man pressen på sig att man måste ta ner kungen. Man lyckas och vinner. En seger som man kan njuta av i flera dagar. Någon gång under kvällen blir det lite kyligt, men känslan av att ta på sig ett par mysbyxor är oslagbart istället för de där härliga shortsen som man har haft på sig hela dagen. Känna att nu kan jag vara ute hela natten om jag vill. Studsa en boll mot asfalten och sedan sätta den snyggt i basketkorgen. Känslan av att det är nu jag är som bäst, ingen slår mig. Skratt, breda leenden och en och annan kaxig kommentar. Lite små knuffar och störa varandra lite grann. Fuska får man ibland. Ser solen som går ner bakom husen och inser att ännu en dag snart är slut på den här sommaren. Men natten är ung och den har har bara börjat. Det har fortfarande inte mörknat så vi kan vara ute och sätta ett par snygga skott till innan den mörka natten gör det svårt för oss. Att komma in i värmen, äta lite godis, dricka lite, spela lite kort och sedan slå på en film. Det är då man njuter av en härlig dag. Man känner att sommaren är här och man spenderar den med de som man vill spendera den med. Man vill inte glömma den sommaren eller de människorna.

En sommar att minnas, helt enkelt.

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback