Folk.

Vissa människor alltså. Jag förstår mig helt enkelt inte på de. Se på de där små tjejerna på bilddagboken.se till exempel. Så fruktansvärt "tuffa" där på internet och kaxar som fan men när det kommer till verkliga livet och face-to-face, då är de inte så tuffa. Då står de där och tittar ner i marken och vågar inte öppna munnen, inte ens för att hälsa. Nu tänker ni: "Men du var väl inte heller så tuff när du var mindre?". Nej, det var jag inte. Men jag försökte heller inte att vara "tuff" på internet. Jag var väldigt blyg när jag var mindre och vågade inte säga ifrån och väldigt ofta kunde jag heller inte säga nej. Men något som jag har lärt mig med tiden är att våga öppna munnen men jag har även lärt mig när jag ska hålla käften och bara låta något vara. Grejjen är, varför försöka vara "tuff" på internet när du inte ens kan titta någon i ögonen verkligheten? 

          

Jag har själv varit med om en sån här människa på internet som försöker vara "kaxig" och "tuff". I verkliga livet vågade personen i fråga inte ens vara i samma rum som mig eller se mig i ögonen. Så "tuff" var personen.
Det finns alldeles för många personer som försöker vara något som de inte är, jag blir trött på det. Var har de där äkta människorna tagit vägen, ni vet, de som faktiskt är sig själva? Men jag säger inte att alla människor är såhär, men många. Jag känner väldigt många äkta människor, de som inte försöker vara något de inte är. Jag är tacksam att jag har såna människor i mitt liv. Det är bland annat de som hjälper mig med allt, mina tankar och känslor. De som orkar lyssna, och ge råd. De äkta, det är de som betyder mest för mig.

Detta är en tanke jag har haft i huvudet ett tag, något som jag var tvungen att skriva ner nu.

Puss&Kram

Permalink Känslor & Tankar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Caroline

Camilla goes mad! ;) ME LIKE WHEN CAMILLA IS LIKE KAXIGAST! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback